Yle Text-TV | Sid 749.1
ÖSTNYLAND INDEX 700 MÅNDAG 1/3 Regnbågsflaggan i Lovisa stals i år igen För fjärde året i rad har Lovisa stads prideflagga stulits. Staden tog genast fram en ny flagga från sitt lager. Regnbågsflaggan som i juni har vajat i en av flaggstängerna vid Lovisa torg stals under midsommarhelgen. Lovisa stads förvaltningsdirektör Tomas Määttä firade midsommar i Lovisa och kan räkna ut ungefär när flaggan stals. – Jag såg den ännu på fredag eftermiddag, men på lördag förmiddag var den försvunnen. Staden har inte fått några vittnen eller bevis på stölden. Tomas Määttä tänker polisanmäla stölden under måndagen. Staden har hissat en ny regnbågsflagga i samma stång vid torget. svenska.yle.fi/ostnyland
Inrikes | Utrikes | Sport (fi.) | Svenska sidor | Teksti-TV | Yle.fi | Yle Uutiset